Telefon   +48 884 921 371

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czy pracownicy firm sprzątających biura myją naczynia po pracownikach?

Temat utrzymania czystości na stanowisku pracy oraz w udostępnionych pracownikom łazienkach, kuchni lub pomieszczeniach socjalnych jest dość drażliwy. Wiemy, że powinniśmy po sobie posprzątać, bo tak nakazują zasady dobrego wychowania, jednak czasami liczymy na to, że wyręczy nas firma sprzątająca. Jakie są prawa i obowiązki pracowników? Wyjaśniamy niejasne kwestie i podpowiadamy, jak zadbać o czystość w przestrzeni biurowej.

Sprzątanie stanowiska pracy - to trzeba wiedzieć!

Ład i porządek w przestrzeni biurowej ułatwiają skoncentrowanie się na wykonywanych zadaniach oraz wpływają na atmosferę w pracy. Biuro jest wizytówką firmy, dlatego każdy z zatrudnionych w nim pracowników powinien dbać o utrzymanie porządku na swoim stanowisku pracy oraz sprzątać po sobie w biurowej toalecie, kuchni i innych pomieszczeniach socjalnych. To niezwykle ważne, nawet gdy o czystość w biurze dbają firmy sprzątające. Kultura pracy oraz kultura osobista uwzględniają utrzymanie porządku w swoim otoczeniu. Z kolei na pracodawcy ciąży obowiązek zapewnienia odpowiednich narzędzi i środków czystości, które będą wykorzystywane przez pracowników w celu uprzątnięcia stanowiska pracy. Pracownicy nie mają obowiązku przynosić do pracy własnego odkurzacza, miotły, ściereczki do kurzu, gąbki i płynu do mycia naczyń lub tabletek do zmywarki. To samo tyczy się środków czystości i detergentów stosowanych w sanitariatach. W firmie powinno znaleźć się pomieszczenie tzw. kantorek, w którym przechowywane będą akcesoria i środki czystości. Są one niezbędne w celu posprzątania okruszków pozostałych po spożyciu posiłku, wytarcia wylanego napoju, starcia kurzu z monitora komputera, wytarcia biurka i blatu w kuchni, a także umycia po sobie naczyń.

 

 

sprzątanie

Mycie naczyń w biurowej kuchni - problem, który trzeba rozwiązać

W biurowej kuchni lub przeznaczonej w celu spożywania posiłków jadalni każdy z pracowników powinien sprzątać po sobie. Wyjątkiem są sytuacje, gdy regulamin firmy uwzględnia włożenie naczyń do zmywarki, która po zakończeniu pracy zostanie uruchomiona np. przez pracownika firmy sprzątającej. Jeżeli konieczne jest ręczne zmywanie naczyń, to każdy pracownik powinien zająć się nim we własnym zakresie. I tutaj zdarzają się jednak wyjątki, które uwzględniają koleżeńskie przysługi, jednak nie należy nadużywać uprzejmości współpracowników i trzeba zawsze odwdzięczyć się za otrzymaną pomoc.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.